Mobilní operátor T-Mobile zvýšil v prvním čtvrtletí celkové tržby o tři procenta na 6,52 miliardy korun. Provozní zisk vzrostl o 0,4 procenta na 2,74 miliardy korun. Společnost to oznámila ve čtvrtek v tiskové zprávě.

Počet mobilních zákazníků se zvýšil o 1,2 procenta na 6,097 milionu. Klienti s tarifem rostli o tři procenta na 3,74 milionu. Naopak počet uživatelů předplacených karet klesl o 1,5 procenta na 2,36 milionu.

Tržby z mobilních služeb se od ledna do března meziročně zvýšily o dvě procenta na 4,57 miliardy korun. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) za mobilní služby stoupla o čtyři koruny na 251 korun. Podíl nehlasových služeb na ARPU díky většímu využívání dat vzrostl o dva procentní body na 50 procent.

"Také v letošním roce se zaměřujeme na dvě priority: rozšiřování nejrůznějších typů internetových služeb a posilování naší pozice jako silného a stabilního partnera pro firmy. Dosažené výsledky dokazují, že naši zákazníci zvolenou strategii chápou a vítají," uvedl generální ředitel T-Mobile ČR a SR Milan Vašina.

Konkurenční O2 v prvním čtvrtletí zvýšilo zisk o tři procenta na 1,29 miliardy korun. Konsolidované výnosy meziročně vzrostly o dvě procenta na 9,22 miliardy korun. Výnosy mobilního segmentu vzrostly o tři procenta na 4,77 miliardy korun. Celkový počet mobilních zákazníků se zvýšil o 0,7 procenta 4,924 milionu. Vodafone zatím výsledky neoznámil.

Společnost T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. S šesti miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém trhu. Vedle mobilních služeb nabízí i služby ve vysokorychlostní pevné síti a datových centrech.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru