Česká automobilka Škoda Auto plánuje v rámci spolupráce s indickým partnerem Tata Motors uvést na trh několik produktů. V úterý o tom informoval indický list The Times of India. Produkty zahrnující malý sportovně-užitkový vůz a levný sedan by se podle zdrojů listu mohly objevit na silnicích od roku 2019.

Představitelé firmy Škoda Auto a její mateřské společnosti Volkswagen letos v březnu se zástupci největší indické automobilky Tata Motors podepsali memorandum o porozumění. Z tohoto memoranda vyplývá, že firmy Škoda a Tata zřejmě budou společně vyvíjet platformu pro nový vůz, který by se uplatnil na indickém trhu.

"Na bázi této dohody se prověří možnosti dlouhodobé a strategické spolupráce v jasně definovaných oblastech. Cílem strategické aliance je provázání know-how obou výrobců ve vývoji společných komponentů až po možné koncepty celých vozů," uvedly firmy v březnové zprávě.

Předseda představenstva Škody Bernhard Maier již dříve uvedl, že by mělo jít o platformu pod názvem A0 Entry. Tato nová platforma by měla být určená pro malý dostupný vůz zhruba o velikosti Fabie, který by se uplatnil na specifickém indickém trhu a v dalších rychle rostoucích teritoriích.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru