Před startem 23. ročníku Pražského mezinárodního maratonu oslovily HN několik představitelů byznysové sféry, o nichž se ví, že jejich vášní je běhání.

Odpovídali na následující otázky:

  • Kdy jste začal běhat, účastnit se závodů?
  • Jaký je váš nejcennější výsledek, úspěch?
  • Pomáhá vám nějak běhání ve vaší profesi, práci, kariéře?

Grant McKenzie, ředitel marketingu Plzeňského Prazdroje

Začal jsem s běháním před 11 lety, bylo to rok poté, kdy jsem začal fungovat v byznysu kolem piva a když jsem začal zjišťovat, že i díky tomu přibírám na váze. První závod byl půlmaraton v Budapešti, ale nedokončil jsem jej. Před závodem jsem měl otravu z jídla, neměl jsem startovat, ale nedal jsem si říct. Zkolaboval jsem na posledním kilometru. Od té doby je mým nejlepším časem na půlmaraton celkem slušných 1:35. Musím se ale přiznat, že raději než na závodech běhám jen tak, třeba na dovolené. Na plážích v Mosambiku, v Kapském Městě, v londýnských parcích. Běhám také proto, že mi to čistí hlavu a pomáhá v rozhodování.

Jozef Janov, ředitel investičního fondu Hartenberg

Běhat jsem začal zhruba před pěti lety a impulzem k tomu mi byl nákup hodinek Polar. Hledal jsem nějaké uplatnění pro jejich funkce. Jako svůj nejlepší výsledek vnímám půlmaraton v čase 1:35, čtyři a půl minuty na kilometr je pro mě optimální tempo. Když ho držím, jsem spokojen. Postupem času jsem přišel na to, že mi běhání ideálně čistí hlavu, pomáhá mi uklidnit se od stresů z práce. Naopak jsem ale při běhání někdy schopen práci připravovat. Skládám si za sebou stránky prezentací a za výběh mám deset slidů, jen je hodit do počítače. Neběhám se sluchátky, většinou ale neběhám sám, ale s kamarády.

Martina Kudláčková, ředitelka marketingu Sportisimo

S atletikou, a tedy i s běháním jsem začala ve svých deseti letech ve sportovní třídě na ZŠ Jeseniova v Praze, pokračovala na sportovním gymnáziu Přípotoční. Po maturitě jsem se vrátila k míčovým sportům a s během znovu trochu vážněji začala v roce 2012 tréninkem na štafetový závod Hood to Coast v Oregonu. Pak se Sportisimo stalo partnerem RunCzech a běhám dodnes. V roce 2015 jsem zvládla i celý maraton v čase pod čtyři hodiny. Běh se stal součástí naší firemní kultury. Přiznám se, že jdu raději než běhat lyžovat nebo hrát tenis, ale po každém odběhnutém tréninku mám skvělý pocit, že jsem se přemluvila. Běh u mě tedy podporuje disciplínu, udržuje mě v kondici proti každodenním pracovním stresům.

Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo

Běhám od dětství. Dříve to bylo hlavně za balonem při fotbale či tenisu. Aktivně samotnému běhání se věnuji poslední asi tři roky. Včetně závodů, ať už jde o půlmaratony, nebo klasické přespolní běhy. Půlmaraton jsem nejlépe zaběhl za 1:27 a maraton chci zaběhnout teď pod 3:15. Běhání je pro mě relax. Umožňuje mi to zároveň o spoustě věcí přemýšlet.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru