V loňském roce opět narostl rozdíl mezi tím, kolik piva vypijí Češi doma a v restauracích. Podle analýzy Českého svazu pivovarů a sladoven v hospodách skončilo 39 procent produkce tuzemských pivovarů, v domácnostech 61 procent. České pivovary se s tímto trendem snaží bojovat a sázejí na síť vlastních hospod.

Posledním z nich je Budějovický Budvar, který vyhlásil plán otevřít do dvou let v každém krajském městě značkovou restauraci Budvarka. Státní podnik má od čtvrtka v Českých Budějovicích již dvě modernizované pivnice. Brzy se k nim přidají další v Praze, Zlíně nebo Liberci. "Po více než dvaceti letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i pojetí našich značkových restaurací. Cílem bylo vytvořit moderní koncept pro náročného hosta a zároveň zachovat prvky tradiční pivnice," řekl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se