Operátor O2 Czech Republic, ovládaný finanční skupinou PPF Petra Kellnera, má za sebou nejsilnější první čtvrtletí od rozdělení firmy v červnu 2015. Růstu zisku pomohly především příjmy z mobilních dat a z internetové televize O2 TV a příjmy ze slovenského byznysu.

Podle finančního analytika Patria Finance Ondřeje Koňáka jsou nynější čísla v souladu s odhady jeho společnosti. “Očekáváme neutrální reakci trhu a potvrzujeme naši cílovou cenu 286 korun za akcii. O2 stále představuje zajímavou příležitost pro dividendově orientované investory,” uvádí analytik. V pátek dopoledne rostla cena akcií operátora na pražské burze téměř o 1,4 procenta a jeden její cenný papír se prodával za 294,80 koruny.

 

Za první tři měsíce vzrostl O2 čistý zisk meziročně o tři procenta na 1,3 miliardy korun. Firma to uvedla v pátek v tiskové zprávě. Přestože v minulosti byl kvartální zisk už i vyšší, výsledek je nejlepší v porovnání s prvními čtvrtletími v uplynulých dvou letech. O2 v tuzemsku provozuje druhou největší síť pro mobilní telefony a také poskytuje volání a internet prostřednictvím více než 700 tisíc pevných linek v českých domácnostech a firmách.

Celkové výnosy, včetně Slovenska, kde má O2 také byznys s mobilními telefony, meziročně vzrostly o 2,1 procenta. Dosáhly tak výše 9,2 miliardy korun.  

Růst výnosů a zisku je odrazem strategie, která vsadila na rostoucí zájem zákazníků o data a internetové připojení v mobilech. Cenové balíčky na neomezené SMS a volání, které využívá čím dál tím víc zákazníků, už nárůst tržeb firmě nepřinesou, a proto se management, vedený generálním ředitelem Tomášem Budníkem, snaží přijít s novinkami v oblasti mobilních dat. Průměrný měsíční výnos na zákazníka mobilních služeb (označovaný zkratkou ARPU) vzrostl ve sledovaném období o 1,7 procenta na 288 korun.

S tím, jak roste pokrytí vysokorychlostní mobilní sítě čtvrté generace, takzvané LTE, vzrostl také meziročně datový provoz v síti O2 o dvě třetiny. Více než polovina (58 procent) telefonů v síti operátora spadá do kategorie chytrých zařízení a více než třetina už podporuje LTE, uvedl operátor.

Strategií managementu firmy je také udržet zákazníky u pevných linek, a zpomalit tak pokles příjmů od domácností. Investice proto směřují do internetové televize O2 TV, kde firma dokonce provozuje vlastní kanály, zaměřené na fotbal a na tenis.

Internetová televize je dokonce jednou z nejrychleji rostoucích částí byznysu. Tuto placenou televizi využívalo na konci loňského roku 222 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 5 procent.

V průběhu sledovaného čtvrtletí firma například rozšířila distribuci svého sportovního obsahu i o nový kanál, který je možné přijímat nejen prostřednictvím internetu, ale i v pozemním vysílání.

Operátor také řekl, že růstu výnosů z pevných linek pomohl i prodej zařízení pro elektronickou evidenci tržeb (EET), kde má O2 největší část trhu.

Management ale varoval, že letošní rok nebude pro ziskovost firmy příznivý, protože se do něj promítne pokračující tlak Evropské unie na nižší ceny za mezinárodní volání. "V průběhu roku 2017 budou naše finanční výsledky negativně ovlivněny evropskou regulací," řekl v tiskové zprávě k výsledkům místopředseda představenstva a finanční ředitel Tomáš Kouřil.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru