Nizozemské pivovarské společnosti Heineken vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku zisk o 10,5 procenta na 293 milionů eur (7,8 miliardy korun). K růstu přispěl vyšší prodej piva a silnější výkon v Evropě, než se čekalo. Uvedla to ve svém prohlášení společnost, která je druhým největším pivovarem na světě.

Prodej piva na srovnatelném základě stoupl o 0,6 procenta, hlavně díky Evropě a Asii. Analytici čekali naopak pokles o půl procenta.

Generální ředitel Jean-François van Boxmeer upozornil, že pivovaru se podařilo zvýšit prodej navzdory vysokému údaji za srovnatelné čtvrtletí loni. Výhled na celý rok zatím ponechal beze změny. První čtvrtletí je obvykle méně významné v objemu prodeje a příspěvku k zisku za celý rok.

Pivovar Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, mimo značky stejného jména třeba Amstel a Desperados. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru