Internetová videopůjčovna a televize Netflix získala v prvním čtvrtletí 4,95 milionu nových předplatitelů, což bylo méně, než čekala. Příjmy a čistý zisk však vzrostly a firma dodala, že očekává, že počet jejích předplatitelů překoná již tento týden důležitou hranici 100 milionů.

Sama firma čekala, že se jí v prvním čtvrtletí podaří získat 5,2 milionu nových předplatitelů. Nižší počet předplatitelů podle firmy zřejmě způsobilo přesunutí vysílání některých oblíbených pořadů až na druhé čtvrtletí. Na konci března měla zhruba ve 190 zemích světa 98,7 milionu předplatitelů.

Příjmy společnosti se ve čtvrtletí zvýšily o 34,7 procenta na 2,64 miliardy dolarů (66,1 miliardy korun). Čistý zisk vzrostl na 178 milionů dolarů z loňských srovnatelných 28 milionů.

Netflix zahájil činnost v roce 2007. Od té doby expandoval do celého světa, nejprve do Kanady, poté do Latinské Ameriky, Evropy, Austrálie, na Nový Zéland a do Japonska. Služba je přístupná prakticky na jakémkoliv zařízení, které má připojení k internetu, včetně osobních počítačů, tabletů, chytrých telefonů, chytrých televizí a herních konzolí.

Firma vyrábí i vlastní pořady, jako seriály House of Cards a Stranger Things. Letos chce za vlastní programy utratit šest miliard amerických dolarů.

Netflix má stále prostor na to, aby dohnal HBO, oblíbenou placenou televizi, která mu slouží jako model. HBO má po celém světě 134 milionu předplatitelů, včetně těch, kteří nepoužívají pouze internetové služby, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru