Mobilní operátor Vodafone loni zvýšil počet zákazníků o 164 tisíc na 3,59 milionu. V posledním čtvrtletí firma získala 46 tisíc nových klientů. Vyplývá to z údajů mateřské skupiny Vodafone Group. Česká pobočka výsledky nekomentuje.

Vodafon získával především smluvní zákazníky. Jejich podíl se během roku zvýšil o 1,6 procentního bodu na 67,7 procenta. V posledním čtvrtletí přibylo 48 tisíc nových smluv a počet předplacených karet se snížil o 2000.

Konkurenční T-Mobile loni zvýšil počet mobilních zákazníků o 0,5 procenta na 6,05 milionu, z toho počet tarifních zákazníků stoupl o 2,5 procenta na 3,69 milionu. Rostl i počet klientů O2, celkově o procento na 4,94 milionu. Počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o čtyři procenta na 3,36 milionu.

Vodafone pokrývá svou rychlou mobilní datovou sítí LTE 99 procent populace. Objem přenesených dat se loni zvýšil o 88 procent. Firma do LTE od roku 2013 investovala 14 miliard korun, což je více, než jsou její celkové roční výnosy. Od té doby společnost své mateřské firmě nevyplatila dividendu.

Mobilní operátor Vodafone Czech Republic, nejmladší na českém trhu, je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru