Hodinářský veletrh ve švýcarské Basileji včera odstartoval světovým rekordem. Na úvod Baselworldu představila společnost Bulgari své Octo Finissimo Automatic − s pouhými 5,15 milimetru nejtenčí automatické hodinky planety. Hospodářské noviny se krátce před zahájením veletrhu sešly s šéfem hodinářské divize italské firmy Guidem Terrenim, který nám prozradil, že se to se švýcarským hodinářským průmyslem má stejně jako s italskou gastronomií: "Má-li být produkt nadčasový, musí jednotlivé ingredience vynikat. V žádném případě je nesmíte utopit v omáčce."

HN: Vedení hodinářské divize Bulgari jste převzal v době krize. Nepomohlo vám to ke změnám, které jste ve společnosti hned po svém příchodu odstartoval?

Pomohlo. Krize pro mě představovala ideální příležitost k tomu, vysvětlit vedení, jak chci tuhle bouři přečkat a jak bychom měli vypadat, až ustane. Řada lidí v takový moment začne taktizovat − šetřit, propouštět, vymýšlet nové, často levnější produktové linie − a to je podle mého názoru obrovská chyba. Protože právě v momentě, kdy nastanou problémy, je třeba si uvědomit, kým člověk je, kde jsou jeho kořeny a na jakých pilířích chce postavit budoucnost.

HN: Jak jste tedy firmu změnil?

V první řadě jsme se začali soustřeďovat na několik málo ikonických produktů jako Serpenti, Octo a Lucea a vypustili všechny ty zbytečné věci kolem, které nás jen brzdily a mátly jak novináře, tak zákazníky. Jsem první manažer, do jehož zodpovědnosti spadá také design. Propojit strategii s kreativitou je v dnešní době klíčové. Nemůžete dnes nechat vývoj produktu na nějakých externích marketingových studiích. Přišli byste o autentičnost, která je v tomto průmyslu jedním z hlavních prodejních artiklů. Nakonec jsem přivedl všechny dodavatelské společnosti pod jednu střechu a založil samostatnou entitu Bulgari Horlogerie. Jsme tak mnohem flexibilnější a především: jsme pány našeho vlastního času. To je k nezaplacení. A o to cennější v hodinářském průmyslu, kde platí pravidlo, že každých sedm let musíte čelit krizi.

Bulgari

Společnost, která sídlí v Římě, se již od roku 1884 zabývá výrobou exkluzivních klenotů. Dnes je Bulgari globální společností s širokou nabídkou luxusního zboží a služeb, počínaje šperky, hodinkami, módními doplňky přes parfémy, péči o pleť až po špičkové hotely a resorty.

HN: O čem je ta aktuální?

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru