Klienti americké banky Wells Fargo & Co mohou ve všech jejích bankomatech ve Spojených státech vybírat peníze jen pomocí chytrého telefonu. Odklon od kamenných poboček a modernizaci bankomatů už ohlásily i další banky, včetně Bank of America a JPMorgan Chase & Co, Wells Fargo je ale první, která bezkontaktní bankomaty instalovala v celé své síti, uvedla agentura Reuters.

Po pilotním projektu ve vybraných lokalitách může 20 milionů klientů Wellls Fargo ve svých chytrých telefonech využívat aplikaci banky ve všech 13 000 bankomatech na území USA. Peníze si vyberou jen zadáním dvou kódů, svého identifikačního a osmimístného kódu pro transakci, uvedl činitel banky zodpovědný za sekci bankomatů Jonathan Velline.

Banka tímto způsobem posílila ochranu proti zneužití dat. Identifikací ve dvou krocích se toto riziko snižuje, zdůraznil Velline. Banka tím ale také eliminovala riziko skimmingu, tedy kopírování platebních karet pomocí speciálního snímacího zařízení, které pachatelé umísťují přímo na bankomaty.

Wells Fargo, která je v USA třetí největší bankou a největším poskytovatelem hypoték, se teď vzpamatovává ze skandálu kolem falešných účtů. Ten vypukl loni na podzim, kdy se ukázalo, že zaměstnanci banky postupně vytvořili bez vědomí zákazníků asi dva miliony účtů, aby splnili prodejní cíle. Wells Fargo se od té doby potýká s žalobami a zaznamenala i značný propad v počtu nově otevřených účtů. Její čistý zisk ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesl o 6,4 procenta na 4,87 miliardy dolarů (121,9 miliardy korun). Jde o pátý pokles čtvrtletního zisku za sebou.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru