Když koncern Volkswagen prodá Porsche, vydělá na něm v průměru 433 tisíc korun. Za to se dá v Česku pořídit nová Octavie v základní výbavě. Není proto divu, že je Porsche nejziskovější značkou Volkswagenu. Škoda je ale hned druhá.

Bloomberg nabízí srovnání i s dalšími automobilkami. Například Mercedes nebo BMW vydělávají na jednom automobilu v přepočtu asi 125 tisíc korun. Zcela nedostižné je Ferrari, jehož provozní zisk na jednom prodaném vozu je v přepočtu asi 2 262 000 korun. Škodovka za první pololetí roku 2016 vydělala na jednom automobilu v přepočtu asi 43 tisíc korun.

Vyplývá to z dat Centra pro automobilový výzkum německé univerzity Duisburg-Essen. Nutno však podotknout, že zisk nevytváří jen automobily, ale i nejrůznější reklamní předměty nebo pohonné jednotky, zkrátka věci, které nemají kola. Konkrétně u Ferrari je to až 30 procent.

Prodeje Porsche za loňský rok stouply o šest procent na 237 778 automobilů. Tržby automobilky vzrostly o čtyři procenta na 22,32 miliardy eur, provozní zisk dosáhl 3,88 miliardy eur.  "Navzdory nejasné světové politické i ekonomické situaci očekáváme mírný nárůst dodávek i tržeb také ve finančním roce 2017," řekl místopředseda představenstva značky Lutz Meschke.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru