Investovat do zahraniční expanze chce letos asi 15 procent českých internetových obchodů. Reálně se k tomu ale nakonec dostane ani ne procento e-shopů, odhalil průzkum společnosti Acomware mezi 120 on-line obchody. "Spousta e-shopů neuspěla kvůli podcenění zahraničních trhů a tato špatná zkušenost svým způsobem negativně ovlivňuje celý trh," komentuje důvody malého zájmu o expanzi Jaroslav Kaucký z Acomware.

Tuzemské e-shopy o dobytí zahraničních trhů tedy zatím jen uvažují nebo zkoumají své možnosti. V tom jim chce pomoci i Google, který spolu s Acomware a Asociací pro elektronickou komerci (APEK) chystá akademii zaměřenou na rozvoj českých on-line obchodů v cizině. "Cílem je provést e-shopy s velkými růstovými ambicemi všemi oblastmi zahraniční expanze - od toho, jak si vybírat trhy, přes to, jak správně řídit obchod či jak dělat logistiku, až po právní úpravy a najímání lidí," vysvětluje Jan Vraný, obchodní ředitel Googlu pro Česko.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru