Dánský výrobce stavebnic Lego loni zvýšil tržby na nový rekord. Růst však byl proti předchozímu roku nízký, firmě se nepodařilo překonat výrobce hraček Mattel a stát se největším výrobcem hraček na světě. Tržby se podle čtvrtečního prohlášení zvýšily o šest procent na 37,9 miliardy dánských korun (137,8 miliardy korun), uvedla firma, která má závod i v České republice.

V roce 2015 tržby firmy vzrostly až o 25 procent. Provozní zisk společnosti se loni zvýšil o 1,7 procenta na 12,4 miliardy DKK a čistý zisk o 2,1 procenta na 9,4 miliardy DKK. Firma loni značně investovala do rozšíření kapacit.

"Náš výkon byl do roku 2016 absolutně fenomenální, někteří by řekli nadpřirozený. Náš růst nyní zpomalil a je více v souladu s tím, čemu říkáme udržitelná hladina růstu," řekl novinářům finanční ředitel John Goodwin.

Mezi nejoblíbenější patřily podle firmy stavebnice Lego Ninjago, Lego City, Duplo, Star Wars a Lego Friends. Prodej v Evropě firma označila za povzbudivý a v Číně vidí velký potenciál. Prodej ve Spojených státech stagnoval, napsaly agentury AP a Reuters.

Firmu založil v roce 1935 Ole Kirk Christiansen a pojmenoval ji podle dánského výrazu "leg godt", což znamená "hezky si hrajte". Christiansenové jsou nyní nejbohatší dánskou rodinou. Společnost má výrobní závody v Dánsku, Maďarsku, Mexiku a v České republice. Loni otevřela továrnu v Číně, která by měla zajišťovat většinu dodávek pro asijský trh.

Lego loni podle příjmů zůstalo druhým největším výrobcem hraček na světě za firmou Mattel, jejíž příjmy činily 5,46 miliardy dolarů (139,8 miliardy korun). Příjmy třetí firmy Hasbro dosáhly 5,02 miliardy dolarů (128,5 miliardy korun).

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru