Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas vykázal za loňský rok rekordní zisk a tržby. Očištěný čistý zisk se zvýšil o 41 procent na 1,019 miliardy eur (27,5 miliardy korun) a tržby o 14 procent na 19,3 miliardy eur. Další růst čeká firma i v letošním roce.

Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 18 procent. Hospodaření firmy podpořily nižší náklady, vyšší ceny a sportovní události, jako fotbalové mistrovství Evropy a olympijské hry. Dobře si vedla hlavní značka Adidas.

Provozní zisk se loni zvýšil o 41 procent na 1,5 miliardy eur. Adidas zvýší dividendu na dvě eura za akcii z 1,6 eura v předchozím roce.

Nový ředitel Kasper Rosted, který se ujal funkce v říjnu, současně zvýšil cíl tržeb a zisku a oznámil, že firma plánuje zvýšit prodej přes internet, zjednodušit některé procesy a pokračovat ve vysokých investicích na důležitém americkém trhu. Příjmy bez zahrnutí vliv změn směnných kurzů se podle nového cíle mají zvyšovat mezi lety 2015 a 2020 v průměru o 10 až 12 procent, doposud firma čekala růst v průměru nejvýše o devět procent. Čistý zisk má stoupnout o 20 až 22 procent místo dosavadních 15 procent.

V letošním roce Adidas očekává růst tržeb bez vlivu změn směnných kurzů o 11 až 13 procent. Čistý zisk má stoupnout o 18 až 20 procent.

Adidas se stále snaží prodat svoji golfovou značku, i když nesplnil svůj původní plán, v jehož rámci chtěl prodat značku do konce loňského roku. Firma rovněž hledá kupce pro svoji hokejovou značku, jejíž tržby klesají, napsala agentura Reuters.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.