Jihokorejská automobilka Hyundai loni zvýšila prodej v Evropě o 7,5 procenta na 505 396 aut. Zhruba 90 procent vozů prodaných v regionu bylo přitom navrženo a sestaveno v Evropě. Firma to v úterý uvedla na tiskové konferenci na ženevském autosalonu.

Hyundai v Evropě vyrábí pouze ve slezských Nošovicích a v Turecku. Oba závody mají celkovou roční kapacitu 600 000 vozů. Vývoj evropských modelů je soustředěn v německém Rüsselsheimu. Firma prodává v 31 evropských zemích prostřednictvím 1600 dealerů.

V Ženevě automobilka představila kombi verzi třetí generace modelu i30, který se vyrábí v Nošovicích. Na trh má přijít letos v létě. Vůz o délce 4,58 metru má zavazadlový prostor o základním objemu 602 litrů, který lze po sklopení zadních sedadel zvětšit až na 1650 litrů. Konkurenční Octavia Combi má základní objem 610 litrů a po sklopení sedadel 1740 litrů.

Druhou novinkou je koncept vozu na vodíkové články FE Fuel Cell, který na jednu náplň ujede až 800 kilometrů. Je součástí programu, v jehož rámci Hyundai do roku 2020 uvede nejméně 14 vozů šetrných k životnímu prostředí.

Model i30 automobilka v Evropě vyrábí od roku 2008 a od té doby prodala více než 800 000 těchto vozů. V České republice je co do prodeje na třetím místě za Škodou Auto a Volkswagenem.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru