Diskonty Lidl vykázaly v Česku ve finančním roce 2015/2016, který skončil koncem února, rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy korun, meziročně o 55 procent více. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 38,3 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy Lidlu.

Společnost předpokládá v následujícím období rozvoj obchodních aktivit přibližně stejným tempem jako v předcházejícím období, uvádí zpráva. Vedle výstavby nových obchodů firma pokračuje v modernizaci současných prodejen.

Diskontní řetězec minulý týden uvedl, že zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku.

Diskont má v Česku 233 prodejen. Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou.

Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Tesco mělo v Česku ve finančním roce 2015/2016 tržby 43,6 miliardy korun. Kaufland, který rovněž patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz jako Lidl, měl ve finančním roce 2014/2015 tržby 55,2 miliardy korun.

Lidl má více než 10 tisíc obchodů ve 27 zemích Evropy. Na přelomu letošního a příštího roku plánuje vstup na americký trh.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru