Zájem Čechů o drahé kovy je stále větší. Své peníze investují hlavně do "fyzického" zlata. Kupují investiční mince a slitky, ale také pamětní medaile. Potvrzují to i výsledky České mincovny, největšího výrobce cenných mincí v zemi. Její tržby za loňský rok převýšily 760 milionů, což je o pětinu víc než v roce předtím.

"Investování do fyzického zlata se stalo velmi vyhledávanou záležitostí," uvádí obchodní ředitel České mincovny Aleš Brix. Podle něj investoři ukládají část svého majetku do zlata, protože cihly a slitky mají vyšší likviditu a rychlejší zhodnocení. Lidé si více uvědomují, že volné peníze na bankovních účtech se v dnešní době vůbec nezhodnocují. Díky pevně stanovené ceně si zlato uchovává svoji hodnotu, a nabízí tak ochranu investovaného majetku před inflací.

Prodej zlata ovlivňují také mezinárodní události. Podle České mincovny o něj rostl zájem během referenda o brexitu i po volbě amerického prezidenta. "Například odbyt našeho nejprodávanějšího investičního slitku vzrostl z května na červen loňského roku (po referendu o vystoupení Velké Británie z unie) více než 2,5krát. V porovnání se stejným obdobím roku 2015 jeho prodej vzrostl o 110 procent," říká marketingový manažer České mincovny Lukáš Jokl. Podle něj se ze zlatých komodit právě slitky nejvíc vážou na situaci ve světě.

Mince téměř za půl miliardy

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se