Když americký mediálně-zábavní koncern The Walt Disney otevíral v roce 1992 obří zábavní park nedaleko Paříže, mnozí experti evropskému Disneylandu předpovídali brzkou finanční zkázu. Zdůvodňovali to tím, že se mu nepodaří přilákat dostatečný počet návštěvníků a položí ho i vysoké náklady na pracovní sílu ve Francii.
Jejich chmurná prognóza se naplnila. Dceřiná firma Euro Disney, jež Disneyland nedaleko města Marne-le-Vallée provozuje, už dva roky po jeho otevření naléhavě potřebovala finanční vzpruhu. Tehdy ji ve výši 350 milionů dolarů poskytl saúdský princ Al-Valíd bin Talál výměnou za desetiprocentní balík akcií.
Ale to nestačilo. Aby firma Euro Disney vydělávala, muselo by do Disneylandu zavítat alespoň 15 milionů návštěvníků ročně. Nepomohlo ani snížení cen hotelových pokojů, naopak největší zábavní park Evropy se potopil do ztrát.
Americký vlastník mu v říjnu 2014 poskytl půldruhé miliardy eur na investice do zlepšení infrastruktury i na splácení rostoucích dluhů. A nyní připravuje další půldruhé miliardy eur.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru