Když americký mediálně-zábavní koncern The Walt Disney otevíral v roce 1992 obří zábavní park nedaleko Paříže, mnozí experti evropskému Disneylandu předpovídali brzkou finanční zkázu. Zdůvodňovali to tím, že se mu nepodaří přilákat dostatečný počet návštěvníků a položí ho i vysoké náklady na pracovní sílu ve Francii.

Jejich chmurná prognóza se naplnila. Dceřiná firma Euro Disney, jež Disneyland nedaleko města Marne-le-Vallée provozuje, už dva roky po jeho otevření naléhavě potřebovala finanční vzpruhu. Tehdy ji ve výši 350 milionů dolarů poskytl saúdský princ Al-Valíd bin Talál výměnou za desetiprocentní balík akcií.

Ale to nestačilo. Aby firma Euro Disney vydělávala, muselo by do Disneylandu zavítat alespoň 15 milionů návštěvníků ročně. Nepomohlo ani snížení cen hotelových pokojů, naopak největší zábavní park Evropy se potopil do ztrát.

Americký vlastník mu v říjnu 2014 poskytl půldruhé miliardy eur na investice do zlepšení infrastruktury i na splácení rostoucích dluhů. A nyní připravuje další půldruhé miliardy eur.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru