Ze začátku to byl dobrý nápad, ale nějak se nám zvrhl a teď musíme naši síť trochu upravit, aby lidem neškodila a spíše jim prospívala. Tak mezi řádky popisuje zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg historii a budoucnost své sociální sítě v dopise určeném více než miliardě jejích globálních uživatelů.

"Cílem Facebooku je spojovat lidi a vytvářet globální komunitu. Když jsme začínali, nebylo na tom nic kontroverzního. Nyní ale ve světě existují hnutí lidí, kteří požadují konec globálního propojování. Proto musíme přijít na to, jak Facebook přispěje k tomu, aby globální komunita fungovala skutečně pro každého," napsal Zuckerberg na svou sociální síť v příspěvku o délce skoro 6000 slov (asi 18 stran textu).

Ve své obsáhlé vizi představil, jak Facebook zabrání šíření falešných zpráv ("fake news") nebo zamezí rozdělování svých uživatelů do názorových "sociálních bublin". Svůj boj s falešnými zprávami, které převrací skutečnost a zakládají se na polopravdách, už sociální síť ohlásila dříve, na začátku roku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru