Skupině firem Karlovarských minerálních vod (KMV) loni stoupl obrat na 7,5 miliardy korun. Největší výrobce minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě vykázal loni i nárůst zisku. V roce 2015 měla skupina obrat 7,3 miliardy korun. Informoval o tom mediální zástupce firmy Pavel Novák.

Výsledky KMV kopírují světový růst prodejů balených vod. Podle agentury CANADEAN loni vzrostl globální prodej balených vod o 5,3 procenta. Zvýšený prodej podpořila i rostoucí ekonomika.

Ukazatel EBITDA, který ukazuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, loni skupině KMV stoupl o 14 procent. Konkrétní částku ale společnost nezveřejňuje.

K hospodářskému úspěchu KMV přispěl vývoj prodejů balených vod v Maďarsku, kde v roce 2015 KMV získaly značky Szentkirályi a Theodora, pokračující růst obliby minerálních vod a představení produktových novinek KMV na českém trhu.

V prodejích se podle KMV projevil také zájem lidí kupovat kvalitnější a dražší produkty, což se nejvíce odrazilo například v kategorii džusů. Ta podle údajů agentury Nielsen vzrostla meziročně téměř o šest procent, přičemž výrobky prémiových značek zaznamenaly velký nárůst oproti levnějším privátním značkám. Skupina KMV tak zvýšila prodej ovocných džusů Fruttimo Aquila meziročně o 55 procent a džusů Granini o 20 procent.

V Česku KMV vedle minerální vody Mattoni vyrábí pramenitou vodu Aquila a minerální vodu Magnesia. KMV vyváží své produkty do více než 20 zemí a vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině.

Skupině KMV se daří i na evropských trzích. Na Slovensku drží pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod. V Rakousku je dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod díky odkoupení dvou nejvýznamnějších tamních nápojářských firem.

V roce 2016 pokračovaly KMV v rozvoji exportu svých produktů do více než 20 zemí světa. KMV se chtějí nadále soustředit například na export do Číny, která pro KMV představuje čtvrtý největší exportní trh, nově KMV usilují o vývoz například do Austrálie.

Kromě obchodních aktivit firma loni otevřela v Kyselce i Muzeum Mattoni a historie stáčení minerálních vod v rekonstruovaném historickém pavilonu Löschner. "Překvapil nás zájem veřejnosti o Muzeum Mattoni, výjimečně jsme proto otevřeli i během listopadových víkendů. Muzeum se znovu otevře 1. dubna a pro letošní návštěvnickou sezonu chystáme s obcí v Kyselce a jejím okolí poznávací stezku po stopách Heinricha Mattoniho," uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru