Řetězec se sportovním zbožím Sportisimo ve finančním roce 2015/2016, který skončil loni v březnu, zvýšil tržby o 19 procent na 5,97 miliardy korun. Zisk společnost meziročně zdvojnásobila na 304 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

"V průběhu hospodářského roku končícího k březnu 2016 bylo nově otevřeno sedm prodejen a uzavřeny dvě prodejny," uvedla firma. Řetězec provozoval celkem 91 obchodů pod značkou Sportisimo, sedm prodejen pod názvem Molo, tři obchody značky O'Neill a jednu prodejnu Hard Sport.

Obchody Sportisimo působí na českém trhu od roku 2000, prodejny jsou v 67 městech. Vlastníky Sportisima byli vietnamští podnikatelé Do Hong Son a Thai Ngoc Nguyen, kteří loni polovinu firmy prodali. Nyní mají podle obchodního rejstříku ve firmě každý 25procentní podíl a firma Liferoad 50 procent. Tu vlastní společnost Odyssey 44, za kterou stojí bývalý partner skupiny Penta Martin Kúšik.

Mezi hlavní konkurenty společnosti na tuzemském trhu patří například Decathlon, Hervis, A3 Sport, Intersport či Hudy Sport. Hervis v Česku v roce 2014 vykázal tržby 939 milionů korun. Tržby Intersportu stouply ve finančním roce 2014/2015 na 850 milionů korun. Decathlon pak v roce 2014 zvýšil obrat na 751 milionů korun.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru