Výrobci nápojů Pernod Ricard vzrostl v první polovině fiskálního roku čistý zisk o tři procenta na 924 milionů eur (25 miliard korun). K růstu přispělo oživení poptávky v Asii, zvláště v Číně, a po irské whisky Jameson. Uvedla to firma ve čtvrtečním prohlášení. Pernod Ricard vlastní mimo jiné českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) a je druhým největším výrobcem lihovin na světě za britskou firmou Diageo.

Příjmy za fiskální pololetí, tedy šest měsíců do konce prosince, stouply o dvě procenta na 5,06 miliardy eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se zvýšily o čtyři procenta. Mezi nejznámější značky firmy patří gin Beefeater, vodka Absolut či koňak Martell.

V Číně tržby stouply o čtyři procenta, hlavně díky dodávkám koňaku před oslavami čínského nového roku. Koňak Martell má na celkovém prodeji firmy v Číně podíl zhruba 75 procent. V USA se tržby zvýšily o pět procent, převážně díky vysokému růstu prodeje whisky Jameson. Tržby z prodeje vodky Absolut zde však klesají kvůli silné cenové konkurenci.

Firma ponechala beze změny výhled na celý fiskální rok do konce června. Provozní zisk se má zvýšit o dvě až čtyři procenta, napsala agentura Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru