Česká pobočka rakouské firmy Johann Kotányi přizpůsobuje celosvětový sortiment koření chutím Čechů. Ty se podle jednatele společnosti Jana Růžanského podobají německým. "Naopak Slováci tíhnou k balkánským a maďarským chutím," míní manažer, který má bohaté zkušenosti z firem Bonduelle či Haribo.

Češi v posledních letech více nakupují koření mezinárodní kuchyně, také se více začínají zajímat o koření s příznivými zdravotními účinky. "Trendem jsou italské nebo asijské pokrmy, kde vnímáme nárůst u kurkumy. Češi rádi kupují i kořenicí směsi, například směs na krkovičku. Tu jinde ve světě nemají," usmívá se Růžanský. Směsi představují zhruba dvě pětiny sortimentu, další pětinu tvoří byliny a zbytek jednotlivá koření. Český sortiment zahrnuje 700 produktů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se