Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení vloni v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů korun. Za hamburgery a další potraviny lidé v tuzemských 95 restauracích utratili 4,6 miliardy korun. V tiskové zprávě to uvedla společnost.

Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, jednak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.

Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsoben mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se vloni v restauracích McDonald’s spotřebovalo 2200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4000 tun hranolek.

McDonald’s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřel první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR. Přehled tržeb řetězce v jednotlivých letech v ČR:

Konsolidované tržby českých restaurací McDonald’s

Rok Hrubé konsolidované tržby
2012 4 167 396,0
2013 4 091 603,1
2014 4 164 920,2
2015 4 366 978,8
2016 4 572 441,7

Zdroj: McDonald’s

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru