Největšímu světovému řetězci restaurací rychlého stravování McDonald's ve čtvrtém čtvrtletí na americkém trhu mírně klesly čisté tržby, celosvětové výnosy ale díky silným příjmům v zahraničí pokračovaly v růstu. Podpořila je vysoká poptávka po celodenních snídaních v USA a dobrý výkon v Británii, Číně a Japonsku, sdělila v pondělí firma.

Tržby v USA v přepočtu na stejný počet provozoven se v meziročním srovnání snížily o 1,3 procenta. Analytici podle výzkumné společnosti Consensus Metrix odhadovali, že po pěti čtvrtletích růstu tyto tržby nyní klesnou o 1,4 procenta.

V poklesu klíčového ukazatele se odrazila výrazně zvýšená návštěvnost amerických restaurací McDonald's v posledním čtvrtletí roku 2015. Předloni v říjnu řetězec pod vedením Steva Easterbrooka zavedl celodenní snídaně, zjednodušil nabídku a zlepšil služby, což do jeho restaurací přitáhlo více lidí.

Celosvětové tržby restaurací otevřených nejméně 13 měsíců se zvýšily o 2,7 procenta a za celý rok 2016 vzrostly o 3,8 procenta. Neupravené tržby se na konci roku snížily o pět procent na 6,03 miliardy dolarů (152 miliard korun), a pokračovaly tak v poklesu desáté čtvrtletí za sebou. Pokles tržeb v absolutním vyjádření je důsledkem Easterbrookova plánu restrukturalizace, včetně pokračujícího prodeje vlastních restaurací franšízám.

Čistý zisk společnosti McDonald's za čtvrtletí meziročně klesl o jedno procento na 1,19 miliardy dolarů (30 miliard korun). Zisk na akcii dosáhl 1,44 dolaru a o tři centy předčil odhady analytiků.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru