Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni znovu propadla do ztráty. V roce 2015 prodělala 33,4 milionu korun, když o rok dříve byly v zisku 37,7 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti umístěné ve Sbírcelistin. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun. V roce 2013 byla také ve ztrátě, tehdy šlo o zhruba 33 milionů korun.

Značka Lay´s, pod kterou se prodávají bramborové lupínky, zvýšila podle firmy předloni svůj podíl na pětinu českého trhu.

Firma, prodávající například limonády Pepsi, Mirinda, či 7up, ale také vody Toma, ledové čaje Lipton nebo energetické nápoje Rockstar, dodává, že loňský rok sliboval nárůst spotřeby.

Největším zahraničním odběratelem byla slovenská Pepsi-Cola. "V roce 2015 odebrala výrobky v hodnotě 321 milionů korun, což činilo 58 procent tržeb za výrobky realizovaných v zahraničí," uvedla firma, podle které bylo druhým největším odběratelem v rámci skupiny Maďarsko.

Společnost předloni ke konci roku zaměstnávala 400 lidí, na začátku 376. Průměrně během 12 měsíců ve firmě pracovalo 390 zaměstnanců.

Konkurenční nápojářské společnosti Coca-Cola HBC ČR předloni vzrostly tržby o 8,8 procenta na více než 6,02 miliardy korun. O zhruba sedm procent na 354,3 milionu korun jí stoupl zisk.

Dalšímu konkurentovi, skupině Kofola, předloni vzrostl zisk o 28,9 procenta na 373,9 milionu korun. Tržby Kofole meziročně stouply o 14,6 procenta na 7,19 miliardy korun.

O 0,4 procenta na 250 litrů vzrostla předloni v Česku spotřeba nealkoholických nápojů a minerálních vod, uvedl dříve Český statistický úřad (ČSÚ). "I když spotřeba minerálek a nealkoholických nápojů meziročně vzrostla, stále je pod úrovní rekordního roku 2008," upozornil ředitel odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí ČSÚ Jiří Hrbek. Tehdy byla spotřeba o 47 litrů vyšší než předloni.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.