Česko si musí umět ochránit svůj stavební trh. "Turecká firma tady nebude tři roky stavět dálnici, když jí bude hrozit ztráta," říká Tomáš Koranda, člen představenstva stavební firmy Hochtief. Varuje, že zahraniční firmy, které v Česku nepůsobí, budou raději riskovat sankce, které jsou nižší než ztráty. "To si české firmy dovolit nemohou a dokončí stavbu, i když je třeba nakonec ztrátová," řekl HN Koranda.

Co považujete za hlavní problém českého stavebnictví?

Trochu mě znervózňuje, že se na českém trhu objevují zahraniční firmy, které tady nikdy nepodnikaly. Je tu řada italských firem, jsou tu konsorcia, kde jsou turecké, řecké nebo slovinské firmy. Dokonce z Kazachstánu. Tyhle firmy zastupují jen právní kanceláře. Přitom se účastní tendrů o velké dopravní stavby v řádu 60 miliard korun. Může to dále ohrozit celkovou kondici českého stavebnictví, které už má dost problémů kvůli složité stavební legislativě a pokračující cenové válce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.