Celkový prodej automobilů v Číně v loňském roce stoupl téměř o 14 procent na 28 milionů vozů. Tempo jeho růstu tak bylo nejrychlejší od roku 2013. V letošním roce by však měl prodej stoupnout pouze o pět procent na 29,4 milionu vozů. Uvedl to ve čtvrtek čínský svaz výrobců automobilů (CAAM).

Čínský svaz osobních automobilů (CPCA) již v úterý oznámil, že prodej samotných osobních automobilů v Číně loni vzrostl téměř o 16 procent na 23,9 milionu. K růstu čínské poptávky po automobilech přispělo snížení daňové zátěže menších vozů, které vstoupilo v platnost na podzim roku 2015.

Čína je největším automobilovým trhem na světě, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Čína je klíčovým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto. Ta v úterý oznámila, že loni zvýšila dodávky na čínský trh téměř o 13 procent na 317 100 vozů.

Předloni se poptávka po autech v Číně ocitla pod zvýšeným tlakem v důsledku zpomalování růstu tamní ekonomiky. Situace na trhu se však zlepšila, když Peking začátkem října 2015 snížil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru.

Daň tehdy klesla na pět procent z předchozích deseti procent. Letos již ale bude daňová sazba činit 7,5 procenta a napřesrok by se měla vrátit na deset procent, napsala agentura Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru