Jedna z kdysi ikonických amerických firem nově rostoucího technologického průmyslu letos dokončí prodej svého hlavního byznysu a změní jméno. Yahoo!, jehož digitálněreklamní část, e-maily a mediální část kupuje koncern Verizon, se přejmenuje na Altaba.

Firmě po prodeji hlavní části, kterou Verizon kupuje za 4,83 miliardy dolarů, zbudou aktiva hlavně v podobně podílu v čínském internetovém prodejci Alibaba a japonské odnoži Yahoo!. Nový název Altaba je tak zřejmě kombinací slov alternativní a Alibaba, jak potvrdil deníku Wall Street Journal nejmenovaný zdroj z firmy.

Dosavadní šéfka Yahoo! Marissa Mayerová po dokončení transakce s Verizonem ve své funkci skončí. Do Yahoo!, které se v posledních letech proslavilo hlavně dvěma obřími úniky dat svých zákazníků, přišla v roce 2012 z Googlu s velkými očekáváními, že firmu, která je spojena s nástupem internetu v Americe, oživí. To se jí ovšem nepovedlo.

Obchod s Verizonem ještě není zdaleka ukončen, protože právníci a experti Verizonu zkoumají, jaký měl únik dat neprve milionu a posléze půl milardy uživatelů dopad na firmu. Verizon by podle manažerů citovaných deníkem Wall Street Journal mohl chtít změnit podmínky nákupu.

Nová firma Altaba bude podle agentury Reuters i nadále spravovat patnáctiprocentní podíl v čínském obchodu Alibaba a 35,5 procenta v Yahoo! Japan.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru