Prodej luxusních automobilů Mercedes-Benz v loňském roce poprvé za více než desetiletí překonal odbyt konkurenčních vozů značky BMW. Vyplývá to z pondělních údajů společnosti BMW a koncernu Daimler, který je výrobcem vozů Mercedes-Benz.

Prodej automobilů Mercedes-Benz loni stoupl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej vozů značky BMW se zvýšil pouze o pět procent na 2,003 milionu.

Celkový prodej automobilky BMW však po zahrnutí značek Mini a Rolls-Royce dosáhl 2,37 milionu vozů, kdežto Daimler loni prodal pouze 2,23 milionu vozů Mercedes-Benz a Mini.

Obě konkurenční firmy si tak nyní nárokují titul jedničky na trhu s luxusními automobily. "BMW zůstává vedoucí světovou firmou v oblasti luxusních vozů," píše BMW ve své zprávě. "Vyšplhali jsme se do čela luxusního segmentu," tvrdí zase šéf Daimleru Dieter Zetsche.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru