Největší z českých internetových prodejců v povánočních výprodejích slibují slevy ve výši desítek procent. Třeba Alza nyní zlevnila dámský parfém Calvin Klein z bezmála dvou a půl tisíc na 599 korun. Podle srovnávače cen Heureka.cz přitom ostatní prodejci stejný parfém letos v průměru prodávali za cenu pohybující se kolem 800 korun. V předešlých letech navíc hodnota tohoto zboží nikdy v průměru nepřesáhla 1400 korun. Alzou avizovaná povánoční sleva ve výši 76 procent tak byla v reálu podle běžných letošních cen sotva třetinová.

Podobné triky zkouší na své zákazníky také konkurenční Kasa.cz nebo Mall.cz. Ten třeba nyní nabízí pračku Candy, jejíž původní cena měla činit necelých deset tisíc, za 5990 korun. Pračka se přitom po celý rok prodává za průměrných osm tisícikorun, takže reálná sleva nedosahuje Mallem uváděných 40, ale jen 25 procent.

"Ceny uměle nenavyšujeme"

Nepozorný zákazník tak často díky podobným slevovým trikům u obchodníka nakoupí s vidinou vysoké úspory, která ovšem v porovnání s konkurencí nijak senzační není.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se