Skupina Pivovary Staropramen loni prodělala 2,74 miliardy korun, meziročně o 18 procent více. Důvodem jsou podle výroční zprávy ve sbírce listin stejně jako předloni odpisy. Tržby vzrostly o 520 milionů na 8,48 miliardy korun, více než 5,3 miliardy utržila skupina v zahraničí. Tržby za pivo v ČR klesly skupině mírně pod tři miliardy korun, zahraniční vzrostly nad 4,5 miliardy.

"Na českém trhu byly stabilní prodeje značky Staropramen a značka Braník udržela svoji pozici druhého nejprodávanějšího piva v segmentu retail v ČR," stojí ve výroční zprávě společnosti.

Firma již dříve uvedla, že jí o 40 tisíc hektolitrů klesly prodeje piva a nápojů na 3,12 milionu hektolitrů. Export vzrostl o sedm procent na více než 600 tisíc hektolitrů. Zahraniční prodeje nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu. Staropramen se prodává v 36 zemích světa.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Pivovary mají letos za sebou výměnu vedení. Generální ředitel Zbyněk Kovář skončil po osmi letech ve funkci, vystřídal ho Petr Kovařík, který dříve řídil sesterskou pivovarnickou společnost Borsodi Sorgyar v Maďarsku.

Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj loni prodala v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Tržby vzrostly o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost loni zaměstnávala v průměru 1406 lidí.