Tržby internetových obchodů v letošním předvánočním období dosáhly rekordní částky 31,5 miliardy korun a meziročně tak stouply o více než pětinu. Vrchol vánočních prodejů česká e-commerce zaznamenala v týdnu od 12. prosince, kdy denní obrat on-line trhu překročil 800 milionů korun. V pátek to v tiskové zprávě uvedla Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Největší zájem mezi zákazníky byl tradičně o hračky, elektroniku, ale také o oblečení, kosmetické produkty či knihy. Nejčastěji pak spotřebitelé za nákup on-line utratili v rozmezí dva až pět tisíc korun.

"Druhý rok v řadě dosáhla česká e-commerce růstu o více než 20 procent. To je skvělý výsledek, který jen potvrzuje úspěšnost a kvalitu našich internetových obchodů. Předvánoční období bylo vyvrcholením povedeného roku 2016," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Podíl internetových prodejů na maloobchodních tržbách tak letos při očekávaných celoročních tržbách 97 miliard korun dosáhne 9,2 procenta. "Dosáhli jsme opět růstu v celkovém poměru o jeden procentní bod. Význam on-line prodeje zboží, ale i služeb, stále strmě roste," dodal Vetyška.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru