Obchodní řetězec Globus v Česku ve finančním roce 2015/2016 zvýšil zisk o čtyři procenta na 365 milionů korun. Tržby jeho hypermarketů klesly o půl procenta na 22,8 miliardy korun. Na poklesu se podílelo snížení tržeb čerpacích stanic řetězce. Vyplývá to z výroční zprávy.

"Vzhledem k výraznému poklesu cen pohonných hmot v obchodním roce 2015/2016 se nám u čerpacích stanic - i navzdory rostoucím výtočím - nepodařilo dosáhnout očekávaných tržeb," uvedla firma ve zprávě. Globus ani nezvyšoval podíl zboží prodávaného v akčních slevách. Za růstem zisku stál nárůst obchodní marže a větší efektivita v nákladové oblasti.

Hypermarkety Globus letos na jaře uvedly, že investují v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Společnost plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či e-shop. Globus odhaduje, že v Česku může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun. Plán firmy počítá se zhruba deseti novými prodejnami, ať už hypermarkety, nebo menšími obchody.

Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000 metrů čtverečních. Na tuzemském trhu je od roku 1996.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru