Obchodní řetězec Globus v Česku ve finančním roce 2015/2016 zvýšil zisk o čtyři procenta na 365 milionů korun. Tržby jeho hypermarketů klesly o půl procenta na 22,8 miliardy korun. Na poklesu se podílelo snížení tržeb čerpacích stanic řetězce. Vyplývá to z výroční zprávy.

"Vzhledem k výraznému poklesu cen pohonných hmot v obchodním roce 2015/2016 se nám u čerpacích stanic - i navzdory rostoucím výtočím - nepodařilo dosáhnout očekávaných tržeb," uvedla firma ve zprávě. Globus ani nezvyšoval podíl zboží prodávaného v akčních slevách. Za růstem zisku stál nárůst obchodní marže a větší efektivita v nákladové oblasti.

Hypermarkety Globus letos na jaře uvedly, že investují v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Společnost plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či e-shop. Globus odhaduje, že v Česku může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun. Plán firmy počítá se zhruba deseti novými prodejnami, ať už hypermarkety, nebo menšími obchody.

Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000 metrů čtverečních. Na tuzemském trhu je od roku 1996.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru