Hackeři ukradli údaje z účtů více než miliardy lidí používajících e-maily a další služby firmy Yahoo. Oznámila to ve středu americká internetová společnost, podle níž k útoku kybernetických zločinců došlo v roce 2013. Podle agentury AP jde o největší známý průnik do systému některé ze společností poskytujících e-mailové účty.

Ukradené informace mohou podle Yahoo zahrnovat jména, e-mailové adresy, telefonní čísla, data narození a takzvané ověřovací otázky a odpovědi na ně. Citlivější údaje jako data o bankovních účtech nebo čísla platebních karet podle firmy hackeři nezískali.

ZAHRANIČÍ NA TWITTERU

Zahraniční rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.

Mohly se jim však dostat do ruky hesla od uživatelských účtů. To by mohlo přinést potíže lidem, kteří používají stejná hesla pro své další internetové účty a služby.

Experti na internetovou bezpečnost se podle AP domnívají, že akce je nejspíš dílem některé ze zahraničních vlád, která se snažila získat informace o konkrétních lidech. Proto se prý většina klientů firmy nemusí obávat. Pokud by čin spáchali běžní hackeři jednající na vlastní pěst, data by se zřejmě pokusili prodat na webu, což se nestalo.

Společnost oznámila podobný únik už v září; tehdy šlo o kybernetický útok z roku 2014 a ukradena byla data z 500 milionů účtů. Viník ani tehdy nebyl zjištěn.

Oba případy podle AP vrhají pochybnosti na chystanou koupi digitálních aktivit firmy Yahoo telekomunikačním gigantem Verizon. Obě společnosti se předběžně dohodly na částce 4,8 miliardy dolarů (121 miliard korun). Pokud by však oznámení úniků vedlo k odlivu zákazníků Yahoo, mohl by Verizon ztratit o obchod zájem.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru