Španělský prodejce oděvů Inditex zvýšil za tři čtvrtletí svého fiskálního roku čistý zisk o devět procent na 2,2 miliardy eur (59,4 miliardy korun). Majiteli obchodů Zara se podařilo zvýšit prodej navzdory teplejší zimě v mnoha evropských zemích, k čemuž mimo jiné pomohlo i to, že Inditex otevřel nové prodejny a zvýšil prodej přes internet.

Tržby se za devět měsíců do konce října zvýšily o 11 procent na 16,4 miliardy eur (443,1 miliardy korun), což je v souladu s průměrnými odhady analytiků v anketě agentury Reuters. Bez vlivu výkyvů směnných kurzů tržby stouply o 15 procent.

Inditex je největším prodejcem oděvů na světě podle tržní hodnoty. Firma je považována za průkopníka v oblasti takzvané rychlé módy, což znamená, že rychle obměňuje sortiment a vyrábí v malých sériích. To jí umožňuje téměř okamžitě reagovat na nejnovější módní trendy.

Na rozdíl od většiny globálních textilních firem Inditex stále vyrábí velké množství oděvů v zemích s relativně vysokými náklady, jako je Španělsko a Portugalsko. Vedení tvrdí, že je to nutné kvůli rychlé reakci na změny modelů a designu.

Výsledky Inditexu opět podpořily nové obchody a stabilní expanze prodeje přes internet. Skupina otevřela v Evropě 101 nových obchodů, dalších 41 v Americe a 85 v Asii a zbývajících částech světa. Ve třetím čtvrtletí firma vstoupila na dva nové trhy - Nový Zéland a Vietnam. Celkem teď má skupina 7240 kamenných obchodů v 93 zemích po celém světě. Internetový prodej nabízí ve 41 zemích.

Inditex vlastní celkem osm značek, kromě Zary také značky Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear či Oysho. Firmu založil Amancio Ortega, který je nyní jedním z nejbohatších lidí světa. První prodejnu Zara otevřel Inditex v roce 1975 ve španělském městě La Coruňa. V prosinci 1988 podnik zahájil prodej mimo Španělsko, a to v Portugalsku. V Česku začala firma působit v roce 2001.