Americká mediální skupina 21st Century Fox nabídla úplné převzetí britského provozovatele placeného televizního vysílání Sky. Skupina, kterou vlastní mediální magnát Rupert Murdoch, má ve Sky dlouhodobě podíl 39,1 procenta.

Fox nabízí za akcii Sky 10,75 libry, což je 36 procent nad čtvrteční závěrečnou tržní cenou a celou firmu to zhodnocuje na 18,5 miliardy liber (597 miliard korun). Akcie Sky po zprávě na konci obchodování v Londýně vyskočily o zhruba 30 procent.

Sky už vytvořila nezávislý výbor, který nabídku amerického partnera prostuduje a vydá své doporučení pro vedení a akcionáře. Fox musí nabídku na převzetí Sky závazně oznámit do 6. ledna. Mezitím budou obě strany jednat o podmínkách transakce, uvedla agentura Reuters.

Britská mediální společnost British Sky Broadcasting Group (BSkyB) předloni převzala za 5,3 miliardy liber placené televize Sky v Německu a Itálii. BSkyB se tak stala největším poskytovatelem placených televizí v Evropě a po těchto akvizicích svůj název zkrátila na Sky.

Fox byla součástí Murdochovy skupiny News Corp., která před pěti lety usilovala o koupi celé BSkyB. Od tohoto záměru ale ustoupila kvůli skandálu kolem odposlechů praktikovaných bulvárním týdeníkem News of the World, který patřil do Murdochovy skupiny. News Corp. se v roce 2013 rozdělila do dvou samostatných společností – vydavatelská část si ponechala název News Corp., zábavní část dostala jméno 21st Century Fox.

Sky loni jmenovala do čela své správní rady Murdochova syna Jamese. To vyvolalo dohady, že Fox se chystá nabídnout Sky úplné převzetí.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru