Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia konkurovat společnostem typu Uber a nabídnout moderní způsoby přepravy, jako je pronajímání aut, spolujízda nebo carsharing, tedy sdílení auta. Její služby budou ušité na míru individuálním potřebám zákazníka, dostupné přes webové aplikace a šetrné k životnímu prostředí. Napsala to dnes agentura DPA.

Volkswagen má s novu značkou velké plány. Očekává, že Moia do několika let docílí miliardového obratu v eurech a do roku 2025 se má začít významnou měrou podílet na celkovém obratu koncernu. Za tímto účelem firma odlákala konkurenčnímu Daimleru úspěšného manažera Roberta Henricha, který již vybudoval carsharingovou službu car2go. Od ledna 2017 se stane provozním ředitelem divize Moia.

Moia bude mít sídlo v Berlíně, zpočátku zaměstná 50 lidí, do konce roku 2017 pak zhruba 200. Nejprve bude využívat stávající elektrické modely mateřské firmy, v plánu je výroba jejích vlastních vozů. "Sázíme na komplexní dopravní řešení, která zefektivní osobní a veřejnou dopravu," uvedl šéf divize, Ole Harms.

Volkswagen je největší automobilka v Evropě, součástí koncernu je i česká značka Škoda.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru