Gevorg Avetisjan, majitel a zakladatel potravinářské společnosti Marlenka international, je přesvědčený, že exportovat do Číny lze mnohem více než dosud. Současný nárůst prý nic není. „Plánuji sehnat v Číně více distributorů, protože jeden, kterého tam zatím máme, nemůže tak obrovský trh zvládnout. Čína má opravdu velký potenciál,“ říká.

Celé první číslo čtvrtletníku Agro Export čtěte ZDE

Avetisjan měl to štěstí, že čínský obchodní partner se mu nabídl vlastně sám. Jde o Číňana, který studoval na Slovensku a rozhodl se věnovat obchodování mezi Čínou a Českem. „Poprvé vzal deset krabic, pak sto, pak paletu,“ popisuje podnikatel vstup Marlenky na čínský trh. Jako první ochutnali Číňané z české firmy medové kuličky. V současné době už si mohou vybírat z celého sortimentu, tedy tradiční medové dorty, snacky, napoleonky a další cukrovinky.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?