Společnost O2 dostala od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) pokutu šest milionů korun za změnu smlouvy, která se týkala stahování a odesílání dat po vyčerpání limitu. Rozhodnutí ještě není pravomocné, operátor se proti němu odvolá.

Před změnou smlouvy měli zákazníci možnost čerpat data sníženou rychlostí, O2 však možnost zpomaleného čerpání dat přestala poskytovat. O tomto faktu, vedoucímu ke zhoršení postavení uživatelů, je ale O2 neinformovala v zákonem stanoveném rozsahu, a neumožnila jim tak ukončit smlouvu ke dni účinnosti změny.

O2 je podle mluvčí Lucie Pecháčkové přesvědčeno, že jeho argumenty byly správné, a proti rozhodnutí podá rozklad. "Zákazníkům dáváme několik možností, jak surfovat plnou rychlostí i po vyčerpání základního objemu dat. Jako jediný operátor jsme navíc začali převádět nespotřebovaná dokoupená data do dalšího měsíce. Díky tomu mohou zákazníci využívat nepřetržitě rychlý internet, aniž by přišli o dokoupená data, která nestihli vyčerpat," podotkla.

O2 má téměř pět milionů mobilních zákazníků. Počet klientů, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl ve třetím čtvrtletí meziročně o 15 procent na 1,74 milionu. Podíl chytrých telefonů v síti vzrostl na 55 procent.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru