Před čtyřmi lety přišel odbor dopravy na radnici v Kolíně ze dne na den o šéfa a tři úředníky. Jedno listopadové ráno je zkrátka odvedli policisté. A později obvinili celkem 21 lidí z toho, že jednoduchými triky dělali ve velkém z kradených aut čistá, bez poskvrnky: u vozů dovezených z Německa majitelé bazarů zkrátka zfalšovali údaje v technickém průkazu, na motoru přerazili VIN kód − číslo jedinečné pro každé auto. A úředníci pak na vše dali razítko.

Taková česká chobotnice, jak se ostatně i celá policejní akce jmenovala. Celé je to vlastně klasický příběh, jak dnes funguje trh s kradenými auty. Nebo spíš, trochu ošklivým slovem řečeno, legalizace vozů − těch, které zkrátka lidé jednoho dne nenajdou na parkovišti u hypermarketu nebo před domem. Protože Česko se stalo během posledních let jednou z nejvyhledávanějších zemí pro zloděje, kteří mají v garážích BMW a mercedesy ukradené po celé Evropě a potřebují je pustit do světa s novým životopisem, díky němuž už nikdy nikdo nebude zkoumat jejich původ.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se