Německá automobilka BMW v říjnu zvýšila celosvětový prodej meziročně o dvě procenta na 196 tisíc vozů. To představuje nejlepší říjnový výsledek v historii podniku. Největší světový výrobce luxusních automobilů letos těží zejména z růstu poptávky v Asii a v Evropě.

Automobilce BMW i přes neúspěch na americkém trhu rostl zisk, za třetí čtvrtletí vydělala 2,83 miliardy eur - čtěte ZDE

Za prvních deset měsíců letošního roku prodej BMW meziročně vzrostl o téměř šest procent na 1,94 milionu vozů. V Evropě se odbyt v tomto období zvýšil o deset procent a v Asii o devět. Na americkém kontinentu prodej nicméně o sedm procent klesl, hlavně kvůli téměř desetiprocentnímu propadu poptávky ve Spojených státech.

Automobilka začátkem listopadu uvedla, že její provozní zisk ve třetím čtvrtletí zůstal v meziročním srovnání téměř beze změny na 2,4 miliardy eur (65 miliard korun). Hospodářské výsledky negativně ovlivnily slabé výkony v USA, kde se firma potýká s ostrou cenovou konkurencí.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru