Německému výrobci sportovní obuvi a textilu Puma se téměř zdvojnásobil zisk na 39,5 milionu eur (1,1 miliardy korun) a spolu s prodejem překonal očekávání analytiků. Vyplývá to z jeho zveřejněných výsledků za třetí čtvrtletí. Firmě pomohla publicita kolem olympijského úspěchu její tváře, běžce Usaina Bolta, a reklama se zpěvačkou Rihannou.

Prodej vzrostl o osm procent na 990 milionů eur (26,7 miliardy korun), především díky trhům v Evropě a Americe.

Podle výkonného ředitele Bjorna Guldena se dobře prodávají nové produkty, jako jsou běžecké boty Ignite Dual a řada Fenty Fashion: "Více zákazníků nakupuje naše zboží za plnou cenu, a tak nás mají prodejci raději," řekl. Firma angažovala v posledních letech Bolta, aby dala větší důraz na sportovní spíše než módní stránku svých produktů, když její obliba u zákazníků začala klesat.

Daří se i rivalovi Pumy, firmě Adidas, kterému čistý zisk čtvrtletně vzrostl o 15 procent.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru