Zisk japonské automobilky Nissan klesl ve druhém finančním čtvrtletí meziročně o 15 procent na 146 miliard jenů (34 miliard korun). Hospodářské výsledky podniku však překonaly očekávání analytiků, protože negativní dopady silného jenu zčásti kompenzoval stoupající prodej v Číně, Mexiku a Spojených státech.

Silná domácí měna podkopává konkurenceschopnost automobilky na mezinárodních trzích a po přepočtu snižuje hodnotu zahraničních příjmů. Firmě však pomáhá rostoucí odbyt na klíčových trzích v Číně a v Severní Americe.

Celkové tržby společnosti ve druhém finančním čtvrtletí, které skončilo v září, klesly o 12 procent. Za celou první polovinu finančního roku Nissan prodal na celém světě 2,6 milionu automobilů.

Nissan se nedávno stal hlavním akcionářem svého skandály pronásledovaného rivala Mitsubishi. Nissan je rovněž aliančním partnerem francouzského Renaultu a výkonný ředitel Nissanu Carlos Ghosn řídí i Renault.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru