Německý výrobce luxusních vozů BMW hospodařil ve třetím čtvrtletí s provozním ziskem 2,38 miliardy eur (64,3 miliardy korun), což je meziroční nárůst o 1,1 procenta. Výsledek mírně překonal odhady analytiků, přestože na důležitém americkém trhu se firmě nedařilo. Automobilka zvýšila odbyt zejména sportovně-užitkových aut (SUV) v Evropě a Číně.

BMW je největší prodejce luxusních vozů na světě. Ve třetím čtvrtletí firma prodala více než 583 tisíc aut, meziročně o sedm procent více. Podnik ale bude muset řešit pokles prodeje v USA, kde lidé již preferují spíše menší terénní vozy. Konkurenční automobilka Mercedes nabízí v této řadě nejnovější model Mercedes Benz třídy E, kterému starší model BMW konkuruje už jen těžko.

Automobilce BMW ve třetím čtvrtletí navíc klesly marže. Ziskovost se firma bude snažit zlepšit investicemi do nových technologií včetně elektromobilů a technologií pro auta bez řidiče. Podle analytiků je BMW v této oblasti zatím pozadu, růst zisku za uplynulé čtvrtletí vysvětlují spíše vývojem směnných kurzů.

"Provozní výsledek na úrovni celé skupiny je v souladu s očekáváním, ale u samotné výroby aut je pod odhady," řekl analytik finančního ústavu DZ Bank Michael Punzet, jehož cituje agentura Reuters. "Za konkurencí trochu zaostávají," dodal analytik Christian Ludwig.

BMW má továrnu i v britském Oxfordu, takže se jí dotkne rozhodnutí Británie vystoupit z Evropské unie. Výkonný ředitel BMW Harald Krüger ale novinářům řekl, že firma není pod žádným velkým tlakem, aby se musela okamžitě rozhodnout, co dál. Nebude ale požadovat záruky ze strany britské vlády, jak to učinila automobilka Nissan.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru