Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 15 procent na 387 milionů eur (10,5 miliardy korun). Firma ve čtvrtek také uvedla, že chystá restrukturalizaci značky Reebok a investice do své budoucnosti. Tržby za čtvrtletí vzrostly o 14 procent a dosáhly 5,4 miliardy eur (145,9 miliardy korun).

Bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů se čtvrtletní tržby zvýšily o 17 procent, tržby hlavní značky Adidas pak bez vlivu kurzových změn vzrostly o 20 procent. U značky Reebok se zvýšily o sedm procent a u golfové značky TaylorMade, kterou se firma snaží prodat, o šest procent.

Adidas také dál zlepšuje hospodaření v Severní Americe, kde se tržby bez zahrnutí kurzových výkyvů zvýšily asi o pětinu.

Na nového generálního ředitele Kaspera Rosteda sílí tlak, aby udržel růst a zlepšil ziskovost, uvedla agentura Reuters. Podnik také oznámil, že kvůli restrukturalizaci značky Reebok ve druhém pololetí zaúčtuje jednorázové náklady 30 milionů eur. Další náklady, jejichž výši zatím firma neuvedla, očekává v souvislosti se zaváděním opatření, jejichž cílem je posílení budoucího růstu.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru