Čistý zisk německých aerolinek Lufthansa ve třetím čtvrtletí stoupl o 79 procent na 1,4 miliardy eur (37,8 miliardy korun). Hospodaření podpořil mimořádný zisk související se změnami zaměstnaneckého penzijního pojištění. Příjmy a provozní zisk však klesly, mimo jiné kvůli silné cenové konkurenci a obtížné situaci v nákladní přepravě, a aerolinky rovněž upravily svůj růstový plán na čtvrté čtvrtletí.

Dozorčí rada Lufthansy schválila úplné převzetí Brussels Airlines. Rozšíří tak Eurowings - čtěte ZDE

Tržby se snížily o jedno procento na 8,8 miliardy eur. Provozní zisk bez mimořádných položek klesl o šest procent na 1,15 miliardy eur, přestože náklady na pohonné hmoty se výrazně snížily. Lufthansu, stejně jako další evropské aerolinky letos trápí stávky leteckých dispečerů a oslabení poptávky kvůli obávám z terorismu. Lufthansa má také spory s odbory kvůli snahám o snížení nákladů.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

Lufthansa nyní očekává ve čtvrtém čtvrtletí zvýšení kapacity přepravy o 8,7 procenta. To je o jeden procentní bod méně, než aerolinky uváděly doposud. Za celý rok se má kapacita přepravy zvýšit o 5,2 procenta místo původně plánovaných 5,4 procenta.

Po období levných pohonných hmot a silné poptávce po cestování se analytici obávají, že evropským aerolinkám nastávají obtížné časy. Poptávku snižují obavy o bezpečnost a nízkonákladové společnosti navyšují počty sedadel, aby tak využily výhod levného benzinu a zvýšily podíl na trhu. Lufthansu ohrožuje zvláště Ryanair, který masivně expanduje v Německu, napsala agentura Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru