Jen pro připomenutí. Hashtagy jsou štítky. Štítky, díky kterým je možné se v té obrovské záplavě příspěvků orientovat a je snázší se dostat do skupiny, kterou vaši potenciální fandové hledají. Pomůžou i s identifikací značky, produktu či služby nebo třeba soutěže. Každý z nich začíná znakem # doplněným o jedno, dvě, nebo kolik chcete slov. 

"Hahtagy se teď nosí. Ale to není ten pravý důvod. Je jím to, že na Instagramu bez nich vlastně nic nenajdete. Tamní vyhledávač pátrá jen po nich. A pokud je nemáte, jste bez placené propagace pro ostatní takřka neviditelní. Na rozšiřování fanouškovské základy můžete zapomenout," říká Radek Šnajdr z agentury LCG New Meida.

Pokud prodáváte třeba kola, není úplně na místě připojit k bicyklu #food jen proto, že ho zrovna na Instagramu použilo 190 000 000 lidí. Možná, že se mezi všemi těmi vášnivými jedlíky nějaký ten cyklista najde, ale celé zájezdy rozhodně není možné očekávat. 

Jestli rozjíždíte kampaň, to je věc jiná. Stačí dát hlavy dohromady a vymyslet hashtag vlastní. Například Bubblelogy přišlo ve své letní kampani s hashtagem #nemuzestozastavit, Vodafone zase využíval #jetovtobe. Z prostého hashtagu se později stává samostatný příběh.

Coca-Cola své aktuální hashtagy doplňuje stálicí ve formě dobře známého claimu a svého brandu. Rozhodně neplatí pravidlo "čím víc, tím líp". "Jeden až pět je tak akorát. A to, i když vám jich Instagram povolí klidně i 30. Proč? Tak zkuste přijít alespoň na 15 hashtagů, které bezprostředně souvisí s vaší značkou nebo produktem a zároveň se na Instagramu prohání v předních liniích," dodává Šnajdr.

Zcela specifický přístup k hashtagům používá moderátor Leoš Mareš. Ten schválně využívá ty, které nikdo jiný nepoužívá a celý příběh fotky převede do na první pohled nesrozumitelných slov.

Hashtagy jsou hojně využívané hlavně na Instagramu a samozřejmě také na Twitteru. Používat je je možné i na Facebooku, ale na této sociální síti se nikdy příliš neuchytili. Marketéři proto jejich využívání spíše nedoporučují.