Největší evropská automobilka Volkswagen, majitelka české Škody Auto, během letošního ledna až září zvedla meziročně čistý zisk skoro o polovinu (o 48,2 procenta) na 5,92 miliardy eur. V samotném třetím čtvrtletí automobilka hospodařila s čistým ziskem 2,3 miliardy eur po ztrátě 1,7 miliardy eur před rokem, kdy byly výsledky těžce zasaženy skandálem kolem falšování testů emisí. Celosvětový prodej jí stoupl o 2,4 procenta na 7,6 milionu vozů. Vyplývá to ze čtvrteční zprávy koncernu, podle které jeho tržby nepatrně klesly na 159,9 miliardy eur. Provozní zisk se téměř zdvojnásobil na 8,65 miliardy eur.

"Údaje za letošní tři čtvrtletí podtrhují sílu značek naší skupiny," říká šéf koncernu Matthias Müller. Očekává, že letošní prodej bude – bez ohledu na složité tržní podmínky – mírně vyšší než loni, a to především díky stoupajícímu odbytu v Číně.

Mladoboleslavská Škoda Auto podle zprávy během prvních devíti měsíců dále zvýšila prodej na 606 tisíc aut. Vyšší objem spolu s další "optimalizací nákladů" české dceři pomohly zlepšit provozní zisk meziročně o 28,1 procenta na 940 milionů eur.

Škoda prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice - v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru