Česká národní banka (ČNB) spustila nový web s názvem Peníze na útěku, zaměřený na finanční vzdělávání. Lidem má pomoci orientovat se ve světě financí, ale také vést si vyrovnaný domácí rozpočet nebo vytvářet odpovídající rezervy, aby se vyhnuli finančním potížím při neplánovaných událostech. Na stránkách ČNB o tom informoval ředitel odboru komunikace banky Marek Zeman.

"Cílem projektu je srozumitelnou formou vzdělávat mladé lidi zejména ve věku 18 až 35 let. Chceme jim tímto nejen pomoci zacházet s rodinným rozpočtem, ale i zvýšit jejich povědomí o funkci ČNB jako hlavní bankovní autoritě v zemi a nezávislém garantovi finanční gramotnosti," uvedl guvernér Jiří Rusnok, který vede Projekční tým pro finanční vzdělávání.

Vzdělávací portál vytvořila agentura Symbio. Koncept projektu postavila na vizualitě postaviček bankovky a mince, které se neustále snaží utéct svým majitelům, což je podle autorů webu hlavní vlastností peněz. Na stránkách mají uživatelé možnost si otestovat nejen své znalosti z finančního světa, ale také třeba ověřit poskytovatele finančních produktů.

Spuštěním nového webu tak ČNB přichází s dalším projektem v rámci finančního vzdělávání veřejnosti. V minulosti banka například cílila na žáky základních škol, a to v projektu "20 let chráníme českou korunu". S novým webem ve středu banka spustila i propagační kampaň.

"Jsme si jisti, že edukační potenciál Peněz na útěku, který vnímáme jako velmi vysoký, díky kampani naplno využijeme. Do budoucna počítáme v oblasti finančního vzdělávání s rozšiřováním našich aktivit," dodal mluvčí Zeman.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru